Facebook
Facebook Powiat Facebook Promocyjny
YouTube
YouTube Powiat YouTube Promocyjny
Pinterest Instagram

Najważniejsza arteria regionu

17 kwietnia 2011 r.

Starosta nowosądecki Jan Golonka wraz z przedstawicielami 28 samorządów południowo-wschodniej Małopolski, podpisali w piątek porozumienie intencyjne...

Starosta nowosądecki Jan Golonka wraz z przedstawicielami 28. samorządów południowo-wschodniej Małopolski, podpisali w piątek porozumienie intencyjne.



Porozumienie jest deklaracją współpracy przy opracowaniu koncepcji przestrzennej przebiegu drogi Brzesko - Nowy Sącz - Muszynka - Słowacja (południe Europy), z włączeniem do autostrady D1 na Słowacji. Będzie to trasa alternatywna dla istniejącej drogi krajowej nr 75. Opracowanie koncepcji planowane jest na lata 2011 - 2013.


W nowosądeckim „Sokole" odbyła się narada, podczas której włodarze gmin i powiatów leżących wzdłuż planowanej drogi ekspresowej rozmawiali o planach i zasadach współpracy z przedstawicielami województwa Małopolskiego przy realizacji tej inwestycji.


- Samorząd Województwa Małopolskiego finalizuje Strategię Rozwoju Województwa Małopolskiego do roku 2020, jednocześnie rozpoczęte są prace nad zmianą planu zagospodarowania przestrzennego Małopolski - mówił podczas spotkania wicemarszałek Roman Ciepiela.


W ramach prac przewiduje się opracowanie koncepcji przestrzennych docelowego układu transportowego w województwie, poszerzonych o zagadnienia ekonomiczne dla infrastruktury transportowej.

- W 1999 roku podpisaliśmy podobne porozumienie, w oparciu o nie powstała obwodnica Starego i Nowego Sącza z mostem na Dunajcu - przypomniał starosta nowosądecki Jan Golonka. - Modernizacja ta, to jeden z etapów poprawy układu komunikacyjnego regionu. Teraz mówimy o połączeniu z autostradą. Musimy być przygotowani, gdyż będzie to najważniejsza inwestycja drogowa na Sądecczyźnie. Ta arteria połączy nas również ze Słowacją. Do realizacji tego zadania niezbędny jest, planowany od lat, kolejny most. Strona słowacka jest już przygotowana. Potrzebny jest nam skuteczny lobbing. Dla powodzenia tej inwestycji koniecznym jest, aby prace rozpoczęły się najpóźniej w przyszłym roku - przekonywał starosta.

Opracowanie tras komunikacyjnych, wariantów przebiegu drogi, główne parametry i dobór rozwiązań technicznych oraz powiązania z istniejącymi drogami, to tylko wycinek prac. Należy określić również rodzaj możliwych konfliktów społecznych, środowiskowych, archeologicznych oraz określić szacunkowe koszty realizacji inwestycji. Zawarcie porozumienia ma na celu usprawnienie procesu osiągania wspólnego stanowiska wszystkich zainteresowanych stron.

Opracowanie: AM BS

komentarze (0):
dodaj komentarz

Tego artykułu jeszcze nikt nie komentował. Bądź pierwszym, który dodał komentarz!

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Archiwum wiadomości

Kliknij na datę, żeby zobaczyć wydarzenia z danego dnia lub wybierz miesiąc i rok aby przejść do wydarzeń z danego miesiąca i roku...

...lub w polu wyszukiwania wpisz wyrażenie, którego szukasz w wybranej kategorii, a następnie kliknij "Szukaj"...