Facebook
Facebook Powiat Facebook Promocyjny
YouTube
YouTube Powiat YouTube Promocyjny
Pinterest Instagram

Blisko 800 ton azbestu zniknie z dachów naszych domów

12 czerwca 2024 r.

Kolejne tony azbestu znikną z dachów domów mieszkańców Sądecczyzny – dzisiaj starosta nowosądecki Tadeusz Zaremba i wicestarosta Antoni Koszyk podpisali umowę z Janem Lorkiem – właścicielem firmy Usługi Transportowe i Handel z Trzetrzewiny na usuwanie tego niebezpiecznego materiału.

- Od wielu lat realizujemy projekty, dzięki którym mieszkańcy Sądecczyzny mogą pozbyć się azbestu z dachów swoich domów – mówi starosta Tadeusz Zaremba. – Mają gwarancję bezpłatnego pozbycia się odpadów. Otrzymują też dokumenty świadczące o należytym ich unieszkodliwieniu.

W tym roku, w ramach realizacji „Programu usuwania odpadów zawierających azbest z terenu powiatu nowosądeckiego” wywóz eternitu finansowany jest przez powiat wspólnie z 16 gminami po 50% kosztów tego zadania na podstawie zawartych stosownych porozumień.

Zgodnie z podpisaną dzisiaj umową, firma Jana Lorka zobowiązała się do usunięcia i przekazania do unieszkodliwienia 799,60 ton odpadów azbestowych z terenu posesji znajdujących się na terenie Powiatu Nowosądeckiego. Koszt usługi wyniesie 360 971,42 zł.

Przypomnimy, że od początku realizacji „Programu usuwania odpadów zawierających azbest”, czyli  od 2001 r. z terenu Powiatu Nowosądeckiego wywieziono ponad 15 101 ton tych odpadów, a poniesione koszty wynoszą ponad 5 mln 27 tysięcy zł.

Fot. Maria Olszowska

komentarze (0):
dodaj komentarz

Tego artykułu jeszcze nikt nie komentował. Bądź pierwszym, który dodał komentarz!

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Archiwum wiadomości

Kliknij na datę, żeby zobaczyć wydarzenia z danego dnia lub wybierz miesiąc i rok aby przejść do wydarzeń z danego miesiąca i roku...

...lub w polu wyszukiwania wpisz wyrażenie, którego szukasz w wybranej kategorii, a następnie kliknij "Szukaj"...