Facebook
Facebook Powiat Facebook Promocyjny
YouTube
YouTube Powiat YouTube Promocyjny
Pinterest Instagram

Usuń azbest z dachu – trwa nabór wniosków!

24 maja 2022 r.

Osoby, które chcą usunąć azbest z dachów swoich domów mogą to zrobić bezpłatnie. Wystarczy wypełnić odpowiedni wniosek i skontaktować się z pracownikami Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu. Trwa właśnie nabór.

- Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców Sądecczyzny, realizujemy „Program usuwania odpadów zawierających azbest” – mówi starosta nowosądecki Marek Kwiatkowski. - Cieszy się on sporym zainteresowaniem właścicieli domów i obiektów budowlanych. Rocznie realizujemy około 450 wniosków przyczyniając się do oczyszczenia środowiska z niebezpiecznych odpadów.

Obecnie kontynuowany jest projekt „Likwidacja wyrobów zawierających azbest w Powiecie Nowosądeckim” finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 5. Ochrona środowiska, Działanie 5.2 Rozwijanie systemu gospodarki odpadami, Poddziałanie 5.2.2 Gospodarka odpadami – SPR  z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

- Pozyskane środki z RPO pozwalają na usunięcie dodatkowych ton azbestu z dachów– dodaje Stanisław Ryba, dyrektor Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa  Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu. – Przypomnę, że zgodnie z programem, nasza rola polega na odbiorze odpadów z terenu nieruchomości zlokalizowanych na terenie powiatu nowosądeckiego, czyli pokrywamy koszty pakowania, załadunku, transportu i przekazania do unieszkodliwienia na składowisko odpadów niebezpiecznych. Mieszkańcy powiatu mają gwarancję bezpłatnego pozbycia się odpadów zawierających azbest i otrzymują dokumenty świadczące o należytym ich unieszkodliwieniu.

W tym roku, w ramach I etapu projektu, wywiezione już zostały ponad 823 tony z 285 posesji.

Jak złożyć wniosek?

- osoba składająca wniosek musi posiadać tytuł prawny do nieruchomości zlokalizowanej na terenie powiatu nowosądeckiego, z której usuwany jest azbest;

- warunkiem uczestnictwa w projekcie jest złożenie - przez właściciela lub posiadającego inny tytuł prawny do obiektu - wniosku o usunięcie i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest na odpowiednim druku wniosku;

- druk wniosku dostępny jest w Starostwie Powiatowym w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 33 pok. 115 oraz na stronie internetowej Starostwa www.bip.nowosadecki.pl;

- termin składania wniosków: nabór przez cały rok – bezterminowo.

- Przypomnę tylko, że zakończenie projektu zostało ustalone na 31 marca 2023 roku, w związku z tym obecny rok jest kluczowy. Wnioski są realizowane w możliwie krótkim czasie – dodaje dyrektor Stanisław Ryba. - Finansowanie realizacji programu w kolejnych latach może być ograniczone.

Całkowita wartość projektu wynosi 1 023 697,50 zł, z czego 15 % wartości finansowane jest z budżetu powiatu nowosądeckiego.

 

komentarze (0):
dodaj komentarz

Tego artykułu jeszcze nikt nie komentował. Bądź pierwszym, który dodał komentarz!

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Archiwum wiadomości

Kliknij na datę, żeby zobaczyć wydarzenia z danego dnia lub wybierz miesiąc i rok aby przejść do wydarzeń z danego miesiąca i roku...

...lub w polu wyszukiwania wpisz wyrażenie, którego szukasz w wybranej kategorii, a następnie kliknij "Szukaj"...