Podczas dzisiejszej sesji Rady Powiatu Nowosądeckiego, poseł PiS Wiesław Janczyk przekazał ważną informację dla sądeczan. Niebawem zostanie stworzonych 75 nowych miejsc pracy.
- W sądeckim ZUS powstanie Centrum Obsługi Telefonicznej – mówił poseł Wiesław Janczyk. – To komórka wyspecjalizowana w obsłudze klientów drogą telefoniczną, w tym poprzez połączenia z samoobsługowych urządzeń, tak zwanych urzędomatów oraz z wykorzystaniem usługi SkypeConnect, a także przez interakcje email czat.
COT rozpoczął swoją działalność 14 czerwca 2012 roku w Inspektoracie ZUS w Mińsku Mazowieckim i w Biurze Terenowym w Węgrowie. 1 października 2013 r. uruchomiono dodatkową lokalizację COT w Inspektoracie w Grudziądzu, a 3 lutego 2014 r. rozpoczęło działalność Centrum Obsługi Telefonicznej w Biurze Terenowym w Miastku. W ten sposób powstało 300 stanowisk konsultacyjnych – po 75 w każdej lokalizacji.
- COT prowadzi obsługę klientów ZUS drogą telefoniczną w całym kraju, w pełnym zakresie merytorycznym – dodał poseł Wiesław Janczyk. – W strukturze organizacyjnej każdej z placówek COT utworzono odrębne referaty, grupujące konsultantów specjalizujących się w tematyce określonych linii biznesowych – ubezpieczeniowych, płatników składek, świadczeń emerytalno-rentowych, zasiłków, prewencji, rehabilitacji oraz orzecznictwa lekarskiego.
Kontakt z COT można uzyskać pod numerem 22 560 16 00 od poniedziałku do piątku w godzinach 7 – 18. W 2016 roku zaplanowano dalszy rozwój tych usług.
- Długo zabiegaliśmy o utworzenie COT na naszym terenie - mówi poseł Wiesław Janczyk. Bardzo się cieszę, że się udało. Dziękuję wszystkim, którzy się w to włączyli, szczególnie minister rodziny, pracy i polityki społecznej Elżbiecie Rafalskiej, Marcinowi Zielenieckiemu – podsekretarzowi stanu w tym ministerstwie, staroście nowosądeckiemu Markowi Pławiakowi, dyrektorowi sądeckiego oddziału ZUS Krzysztofowi Saczce i Tadeuszowi Klisiowi – wieloletniemu członkowi Rady Nadzorczej ZUS.
(olsz)