Facebook
Facebook Powiat Facebook Promocyjny
YouTube
YouTube Powiat YouTube Promocyjny
Pinterest Instagram

Kryształowe Jabłko dla Piotra Litwińskiego

26 lutego 2015 r.

Starosta nowosądecki Marek Pławiak przyznał Kryształowe Jabłko Sądeckie Piotrowi Litwińskiemu - założycielowi i właścicielowi Firmy "Litwiński"...

Starosta nowosądecki Marek Pławiak przyznał Kryształowe Jabłko Sądeckie Piotrowi Litwińskiemu - założycielowi i właścicielowi Firmy „Litwiński".

Nagroda ta przyznawana jest raz w roku podczas Gali Przedsiębiorczości, a otrzymują ja przedsiębiorcy, którzy aktywnie wspierają rozwój lokalnego rynku pracy oraz są zaangażowani w promocję regionu.

Na galę przybyli także: wicestarosta nowosądecki Antoni Koszyk, członkowie Zarządu Powiatu Nowosądeckiego - Wiesław Pióro i Marian Ryba, wiceprzewodniczący Rady Powiatu Nowosądeckiego Jan Gomółka, radni powiatowi, dyrektorzy jednostek powiatowych, parlamentarzyści i przedsiębiorcy z całego regionu.

Starosta nowosądecki Marek Pławiak wraz z wiceprzewodniczącym RPN Janem Gomółką i Bogdanem Gołyźniakiem - dyrektorem Powiatowego Urzędu Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego wręczyli także nagrody w VII edycji konkursu „Start w biznes z Urzędem Pracy". Konkurs odbył się pod honorowym patronatem Ministra Pracy i Polityki Społecznej Władysława Kosiniaka-Kamysza oraz starosty nowosądeckiego, w którego imieniu działa i organizuje ten konkurs, Powiatowy Urząd Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego.

Nagrodzono i wyróżniono najlepiej i najprężniej rozwijające się firmy, które przy udziale dotacji z urzędu założyli bezrobotni mieszkańcy Powiatu Nowosądeckiego. Swoją działalnością promują oni dobre praktyki w zakresie przedsiębiorczości i udowadniają, że „chcieć to móc". Kapituła konkursu, na podstawie opracowanego regulaminu, spośród wszystkich zgłoszonych, wybrała 10 firm, które w 2013 r. otrzymały dotację na podjęcie działalności gospodarczej. Spośród finalistów kapituła przyznała 3 nagrody oraz 7 wyróżnień.

I miejsce otrzymał Paweł Aleksander, właściciel firmy PIANO DESIGN(Łazy Brzyńskie. gm. Łącko). Firma PIANO DESIGN zajmuje się naprawą pianin i fortepianów oraz ich strojeniem. W ramach prowadzonej działalności jej właściciel przeprowadza renowację instrumentów, zmienia lub odnawia ich kolory, czyści, zajmuje się intonacją, regulacją stołu klawiatury, wymianą okładziny klawiatury, kaszmirów, filców przeszywanych, polerowaniem klawiszy hebanowych, wymianą strun basowych i wiolinowych, kołków stroikowych; zajmuje się również naprawą i wybielaniem dna rezonansowego instrumentów. Dzięki stosowaniu profesjonalnych narzędzi i sprzętu oraz oryginalnych części renomowanych marek instrumenty wyróżniają się na polskim rynku solidnością i jakością. Na każdy instrument firma daje gwarancję. Obecnie przedsiębiorca prowadzi punkt sprzedaży
w Krakowie i zatrudnia dwie osoby. Dynamiczny rozwój firmy oraz duże zainteresowanie instrumentami w Polsce jak i za granicą, wpłynęły na decyzję Pana Aleksandra o rozbudowie warsztatu i zatrudnieniu kolejnych osób.

II miejsce zajął Adrian Liana, właściciel firmy ASTER (Grybów).Firma zajmuje się organizacją różnego rodzaju imprez okolicznościowych takich jak andrzejki, mikołajki, bale karnawałowe, powitanie wiosny i jesieni, dzień matki, dzień dziecka, pikniki rodzinne itp. Zabawy te skierowane są do dzieci w wieku przedszkolnym i klas początkowych szkoły podstawowej jak i całych rodzin. Przedsiębiorca w swojej ofercie skierowanej do najmłodszych posiada również spotkania edukacyjno - rozrywkowe o tematyce "Rośnij zdrowo na sportowo" a także teatrzyki kukiełkowe np.: „Królewna Żabka", „Czarodziej, czyli sztuka znikania" , „Przygody Smoka Zgaduli" oraz „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków". Powyższe imprezy okolicznościowe pozwalają na promocję firmy. Podczas nich przedsiębiorca wykonuje różnego rodzaju zdjęcia grupowe jak i indywidualne. Kartki świąteczne, dyplomy wzorowego przedszkolaka oraz dyplomy ukończenia przedszkola. W swojej ofercie posiada także duży, ścienny kalendarz o wymiarach 70cm x 30cm ze zdjęciem dziecka. Od początku działalności przedsiębiorca wystąpił w około 120 placówkach. Były to zarówno Szkoły jak i Przedszkola z województw małopolska, lubelskie, podkarpackie, łódzkie, śląskie, świętokrzyskie, mazowieckie. W większości z tych placówek zapewnił sobie kolejne spotkania.Coraz więcej placówek z terenu Powiatu Nowosądeckiego jak i terenu całej Polski polecają między sobą firmę ASTER. Dyrektorzy i właściciele zarówno prywatnych jak i publicznych placówek byli bardzo zadowoleni z świadczonych usług przez firmę. O czym świadczą referencje zamieszczone na stronie firmy www.fotoaster.pl.

III miejsce otrzymała Magdalena Szumowska, właścicielka firmy „Magdalenka" Lodziarnia - Cukiernia(Piwniczna-Zdrój).Firma powstała wiosną 2013 r. Podstawowym założenie było stworzenie własnych niepowtarzalnych kompozycji smakowych jak np. Banoffiee Pie, sernik z wiśnią czy ciasto piernikowe ze śliwkami oraz wiele innych. W zależności od sezonu menu ulega zmianie. Lodziarnia skierowała głównie swoją ofertę przede wszystkim do dzieci dla których specjalnie została stworzona bajka o zaczarowanej lodziarni. Firma w swojej ofercie umożliwia pokazy/warsztaty produkcji lodów. Wszystkie rodzaje lodów są tworzone na miejscu ze zdrowych składników. Dodatki to świeże owoce od lokalnych dostawców oraz inne szlachetne smaki kakao, czekolady, bakalii, aromatycznej czekolady. Ciasta pieczone są wg domowych, sprawdzonych przepisów. Pomysły na ciekawe desery i inne smakołyki właścicielka czerpie z rozmaitych dobroci odkrywanych podczas podróży po świecie. Wprowadza produkty i przepisy przywiezione z licznych wyjazdów. Co roku właścicielka uczestniczy w targach lodów we Włoszech, gdzie czerpie inspiracje na sezon letni. Firma kładzie duży nacisk na indywidualne podejście do klienta. Dla właścicielki firmy podstawą jest dobra atmosferę w pracy, chce inwestować w rozwój pracowników, zarażać ich pasja do lodów, gastronomii i pracy z ludźmi. Świadomie opiera się na tezie, iż to ludzie tworzą organizację i są główną przyczyna sukcesu firmy. Właścicielka posiada plany na powiększenie części sprzedażowej oraz zaplecza by móc jeszcze bardziej wykorzystać możliwości kreacyjne.

Wyróżnienia otrzymali:

Firma „RE MAR" - Renata Golonka (Stary Sącz).W ramach prowadzonej działalności pani Renata reaktywowała legendarną „Restaurację Staromiejską" w centrum Starego Sącza, a także rozpoczęła działalność w branży budowlanej.

A.M.G Studio Nadruku" - Anna Gorczowska (Łącko).Firma oferuje okazjonalne gadżety oraz stylowe nadruki projektowane i wykonywane na specjalne życzenie klienta.

Salon fryzjerski F.H.U. „FARRIS" prowadzony przez Katarzynę Kapułę (Stary Sącz). Salon oferuje swoim klientom szeroki wachlarz usług przy wykorzystaniu profesjonalnego sprzętu i wysokiej jakości produktów.

Firma Mariusza Kocika „KOMA-DOM" (Łyczana, gm. Korzenna),która specjalizuje się w wykończeniach domów „pod klucz" zgodnie z najnowszymi trendami obowiązującymi na rynku.

Dorota Paduła właścicielka Centrum Doskonalenia Zawodowego (Nowy Sącz).Firma w ramach prowadzonej działalności oferuje swoim klientom kompleksowe usługi z zakresu BHP oraz wdrożenia, audyty i szkolenia HACCP dla przedsiębiorstw.

Usługi Archiwizacyjne - Wioleta Pawlik (Barcice).Firma w ramach swojej działalności jest w stanie uporządkować stosy dokumentów oraz każde archiwum zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Firma BUDUX - Jacek Pustułka (Podrzecze, gm. Podegrodzie).Firma zajmuje się sprzedażą detaliczną materiałów budowlanych, a także kompleksową budową domów jednorodzinnych - energooszczędnych i pasywnych.

Zostały też wręczone nagrody w konkursie „Najlepszy Pracodawca Roku".

W kategorii „Duża firma" zwyciężył BATIM -Transport Międzynarodowy i Spedycja s.j. - Barbara Edelmuller-Generaux i Janusz Rembilas (Stary Sącz).Firma istnieje od 1995 roku. Została założona przez Barbarę Edelmuller-Generaux oraz Janusza Rembilasa, właścicieli firmy. Prezesem BATIM-u działającego na rynku usług transportu międzynarodowego ze szczególnym uwzględnieniem Wielkiej Brytanii jest Barbara Edelmuller-Generaux. Kieruje ona jedną z największych polskich, rodzinnych firm w tej branży. Początkowo firma dysponowała jedynie dwoma samochodami ciężarowymi, które jeździły na jednej trasie - z Polski do Wielkiej Brytanii. Właścicielka BATIMU dobrze znała rynek brytyjski i dlatego na nim postanowiła skoncentrować się w pierwszej kolejności. Wiedza na temat prowadzenia firmy transportowej przekazana przez rodziców pozwoliła założycielce na niezależne działanie.W ciągu 20 lat firma BATIM przeobraziła się w duże przedsiębiorstwo działające na rynku europejskim. Dziś z powodzeniem konkuruje z największymi firmami transportowymi z Niemiec, Holandii, Belgii lub Francji. Ponadto współpracuje z największymi graczami logistycznymi w Europie i na świecie, oferując im usługi transportowe na najwyższym poziomie. Mimo dużej dynamiki rozwoju przedsiębiorstwo nie zatraciło rodzinnej atmosfery, na którą postawiła właścicielka w trakcie budowy firmy. Działalność poza granicami kraju stanowi około 95% przychodów firmy, a dużą ich część generuje właśnie rynek brytyjski.BATIM działa na terenie Unii Europejskiej, użytkuje najnowocześniejsze samochody, stosuje również najwyższej jakości systemy zarządzania flotą. Firma aktywnie uczestniczy w licznych proekologicznych projektach mających na celu znaczne ograniczenie emisji spalin CO2. Zarządza flotą ponad 300 samochodów. Ciągniki SCANIA i MERCEDES spełniają najwyższe wymogi techniczne, ekologiczne i jakościowe. Wszystkie samochody wyposażone są w urządzenia telematyczne co zabezpiecza bezpośredni kontakt z kierowcą oraz są przystosowane do przewozu ładunków niebezpiecznych ADR. Główne biuro logistyczne znajduje się w Starym Sączu, a zaplecze techniczne w Krakowie. Spółka cieszy się uznaniem u klientów, ponieważ świadczy usługi na najwyższym poziomie i terminowo. Jest też znana z tego, że bezpiecznie przewozi ładunki o wysokiej wartości o czym świadczą nagrody, wyróżnienia i prestiżowe konkursy z całej Europy. Firma BATIM zatrudnia obecnie 582 osoby, w tym 519 kierowców ( wciągu ostatnich pięciu lat praktycznie potroiła liczbę pracowników).Firma współpracuje także z Powiatowym Urzędem Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego od momentu jego powstania w 2006 roku - w tym czasie spółka zgłosiła do urzędu 84 oferty pracy, głównie dla kierowców ciągników siodłowych w transporcie międzynarodowym, w ramach których zatrudniła 11 skierowanych bezrobotnych. Ponieważ trudno znaleźć kandydatów do pracy w transporcie międzynarodowym, PUP dla PN wypracował wspólnie z BATIM-em specyficzne metody rekrutacji kandydatów: organizujemy cykliczne spotkania z bezrobotnymi, na których przedstawiciel firmy prezentuje ofertę zatrudnienia, a zainteresowani bezrobotni mogą uzupełnić potrzebne im do podjęcia pracy kwalifikacje w ramach szkoleń pod gwarancję zatrudnienia, finansowanych przez urząd pracy.

W kategorii „Firm średnich" nagrodzona została Spółdzielnia Produkcyjno-Handlowa „Składnica" (Grybów).Korzenie SPH „Składnica" sięgają 1912 roku kiedy to powstała "Składnica Towarowa Kółek Rolniczych w Grybowie". Od początku swego istnienia spółdzielnia odgrywała ważną rolę w życiu społeczno-gospodarczym miejscowego środowiska. W 1923 roku spółdzielnia zrzeszała już 100 członków (udziałowców) i dorobiła się filii w Lipnicy Wielkiej, Mogilnie i Krużlowej. W latach powojennych spółdzielnia nadal prowadziła swoją działalność ale już pod nazwą: Gminna Spółdzielnia Samopomoc Chłopska. Aż do lat dziewięćdziesiątych rozwijała się na tyle na ile pozwalała ówczesna sytuacja gospodarcza w kraju. Po nastaniu ery gospodarki wolnorynkowej przystąpiono do szeroko zakrojonej modernizacji Spółdzielni, która w roku 1999 zmieniła nazwę na SPH "Składnica".

Ostatni okres to dalsza modernizacja sieci handlowej, rozwój sklepów samoobsługowych, własna gazetka promocyjna, realizacja kart płatniczych, całkowita modernizacja piekarni-ciastkarni dzięki środkom unijnym. Aby uzyskać lepsze wyniki ekonomiczne w ostatnich latach Spółdzielnia nawiązała współpracę z ogólnopolską siecią handlową Eurocash organizując sklepy franczyzowe Delikatesy Centrum. W chwili obecnej działa w spółdzielni 5 takich sklepów, tj. 3 w Grybowie oraz po jednym w Krużlowej i Ptaszkowej. Aktualnie „Składnica" prowadzi działalność na terenie miasta Grybów, gminy Grybów i Nowego Sącza. Zatrudnia 161 pracowników oraz 13 uczniów, zrzesza ponad 400 członków, Zarząd pracuje w składzie 3 osobowym, Rada Nadzorcza liczy 13 osób. Według dokumentacji tylko w okresie ostatniego 50-lecia w Spółdzielni „Składnica" znalazło zatrudnienie ponad 1700 osób, a do zawodu przygotowano ponad 2500 uczniów. Ponadto firma wspiera finansowo i materialnie wiele instytucji i organizacji szkoły, przedszkola, ochotnicze straże pożarne, parafie, koła gospodyń wiejskich, kluby sportowe. „Stulatka" mimo upływu lat wciąż ma się świetnie i odnosi sukcesy. Wiosną 2013 roku otrzymała tytuł Lidera Rynku na rok 2012 jako Najlepsza w Polsce Firma w zakresie handlu w regionalnej sieci spółdzielczych placówek handlowych oraz wyróżnienie Europejskiego Konkursu Promocyjnego Euro Leader. „Składnica" współpracuje z Powiatowym Urzędem Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego nieprzerwanie od momentu jego powstania w 2006 roku - w tym czasie spółka zgłosiła do urzędu 196 ofert pracy, w ramach których zatrudniła 182 skierowanych bezrobotnych.

W kategorii „Mała firma" zwyciężyła „Tradycja" Fabryka Okien - Piotr Pis i Wspólnicy s.j., (Nowy Sącz).Fabryka Okien "Tradycja" to dynamicznie rozwijający się polski producent stolarki otworowej. Firma powstała w 2009 roku. Założyli ją trzej wspólnicy: Piotr Pis, Ireneusz Wójs i Łukasz Tomoń, którzy, wykorzystując zdobyte wcześniej doświadczenie zdecydowali się na samodzielną działalność. Firma specjalizuje się w produkcji energooszczędnych okien z PCV i aluminium, w ofercie znajdują się również dodatki okienne, drzwi wewnętrzne i zewnętrzne. Szczególną uwagę firma poświęca najlepszym technologiom, rzetelnej logistyce i szybkiej reakcji serwisu oraz profesjonalnej obsłudze handlowej i organizacyjnej."Tradycja" konsekwentnie rozwija swoją działalność, jej produkty wybierane są nie tylko przez klientów w Polsce ale również w wielu krajach europejskich, szczególnie w Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji i Skandynawii. W ten sposób tradycja polskiej stolarki otworowej dociera i jest ceniona na kolejnych rynkach.

Firma zatrudnia obecnie 38 osób. Spółka współpracuje z Powiatowym Urzędem Pracy dla Powiatu Nowosądeckiego od momentu swego powstania w 2009 roku - w tym czasie firma zgłosiła do urzędu 34 oferty pracy, w ramach których zatrudniła 24 skierowanych bezrobotnych.

(AM)

komentarze (0):
dodaj komentarz

Tego artykułu jeszcze nikt nie komentował. Bądź pierwszym, który dodał komentarz!

Dodaj komentarz

Zaloguj się aby dodać komentarz! Przejdź do »formularza logowania«

Archiwum wiadomości

Kliknij na datę, żeby zobaczyć wydarzenia z danego dnia lub wybierz miesiąc i rok aby przejść do wydarzeń z danego miesiąca i roku...

...lub w polu wyszukiwania wpisz wyrażenie, którego szukasz w wybranej kategorii, a następnie kliknij "Szukaj"...