W nowosądeckim starostwie odbyło się posiedzenie Wspólnej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Nowego Sącza i Powiatu Nowosądeckiego na temat przygotowań służb do sezonu zimowego...
W nowosądeckim starostwie odbyło się posiedzenie Wspólnej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Nowego Sącza i Powiatu Nowosądeckiego. Strażacy, policjanci, zarządcy dróg, a także przedstawiciele instytucji odpowiedzialnych za zapewnienie bezpieczeństwa, przedstawili informacje na temat stopnia przygotowania do sezonu zimowego.
Komisji przewodniczył Józef Zygmunt członek Zarządu Powiatu odpowiedzialny za bezpieczeństwo w powiecie.
- Pierwszy atak zimy pokazał, że siła przyrody może być ogromna, a środki, które do tej pory były dostępne nie są wystarczające. Potrzebny jest nam nowy sprzęt, a także modernizacja systemu zarządzania i monitoringu, tak abyśmy byli w stanie szybciej i skuteczniej minimalizować skutki wyrządzonych szkód - mówił podczas posiedzenia Józef Zygmunt.
Informacje złożyli przedstawiciele instytucji odpowiedzialnych za zimowe utrzymanie dróg, transport zbiorowy, zabezpieczających infrastrukturę komunalną i techniczną. Służby medyczne, ratownicze i pomoc społeczna, instytucje zarządzające oświatą oraz sprawujące pieczę nad zwierzętami.
Na temat zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie zimowym 2009/2010 mówił Sławomir Bogucki wicedyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Nowym Sączu. W tym roku zostało wyłonionych 13. wykonawców, którzy będą dbać o odpowiedni stan nawierzchni 479,10 km dróg powiatowych. Drogi utrzymywane będą w trzech standardach. Trzecim 34,50 km, czwartym 114,36 km oraz piątym 330, 24 km.
Utrzymanie dróg w III. standardzie polega na: odśnieżaniu jezdni na całej szerokości łącznie z poboczami na szerokości 1,0 metrów oraz posypywaniu jezdni na całej długości.
Utrzymanie dróg w IV. standardzie polega na: odśnieżaniu jezdni na całej szerokości łącznie z poboczami na szerokości 0,75 m, posypywaniu jezdni na:
- skrzyżowaniu z drogami o nawierzchni ulepszonej,
- skrzyżowaniach z koleją,
- odcinkach dróg o pochyleniu podłużnym > 4%
- przystankach i zatokach autobusowych oraz w ich obrębie,
- łukach poziomych oznaczanych znakami,
- odcinkach dróg biegnących w sąsiedztwie cieków i zbiorników wodnych,
- odcinkach dróg biegnących wzdłuż skarp o znacznym nachyleniu.
Dopuszcza się przerwy w komunikacji do 2 godz.
Zasady utrzymania dróg w V. standardzie: są takie same jak w standardzie IV jedynie w przypadku przerwy w komunikacji dopuszcza się brak przejezdności do 4 godz.
Opracowanie: AM BS