W piątek, 10 września br. w Nowym Sączu odbędzie się impreza z udziałem Mlecznej Ekspedycji zaplanowana w ramach programu „Stawiam na mleko!"...
8 września 2010 r .
W piątek, 10 września br. w godzinach 14.00-17.00 na placu Starej Sandecji w Nowym Sączu odbędzie się impreza z udziałem Mlecznej Ekspedycji zaplanowana w ramach programu „Stawiam na mleko!" - ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej mleka i produktów mlecznych, realizowanej przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, przy współpracy z Agencją Rynku Rolnego.
W Nowym Sączu na billboardach pojawiły się informacje o kampanii „Stawiam na mleko!", a w sklepach plakaty zapraszające do udziału w mlecznych imprezach. Dla mieszkańców przygotowano wiele atrakcji. Najmłodsi będą mogli poukładać wielkie uliczne puzzle, pościągać się w zabawie ze specjalną taśmą i skosztować próbek mlecznych produktów. Dla uczestników mlecznych imprez przewidziano liczne zabawy z nagrodami, w tym konkurs dla całej rodziny o nazwie „Podaj dalej" polegający na sprawdzeniu wiedzy na temat produktów mlecznych i mleka. Weekendowa impreza to także możliwość spotkania się z dietetykami, którzy doradzą w kwestii zdrowego odżywiania oraz pomogą przy dobraniu odpowiedniej diety.
Dodatkowo w ten sam dzień, 10 września w ramach kampanii Mleczna Ekspedycja spotka się z uczniami Szkoły Podstawowej nr 21, przy ul. Rokitniańczyków 29. Dla dzieci przygotowano konkursy z nagrodami oraz gry i zabawy, które uczą jak ważne jest dla nas białko, wapń i inne składniki produktów mlecznych oraz o czym należy pamiętać, aby mieć mocne kości.
Mleczna Ekspedycja składa się ze specjalnego Trucka Mlecznego, którego celem jest dotarcie do blisko 450 szkół w 108 miastach w całej Polsce, co oznacza objęcie działaniami blisko 450 szkół oraz 330 tys. dzieci i podobnej liczby osób dorosłych. Projekt zakłada wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów komunikacyjnych, w tym m.in.: reklamę telewizyjną i prasową, cykliczne eventy, konkursy, promocję w punktach sprzedaży, działania outdoorowe oraz PR.
Trasa Konwoju Mlecznego przewidziana na trzeci rok kampanii objęła swoim zasięgiem tereny południowo-wschodniej Polski i poprowadzi przez następujące województwa: mazowieckie, lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie.
Kampania „Stawiam na mleko!" współfinansowana jest przez Agencję Rynku Rolnego ze środków Unii Europejskiej, budżetu Polski oraz Funduszu Promocji Mleczarstwa. Akcja promująca mleko i produkty mleczne ma na celu wzrost spożycia mleka, a przez to poprawę stanu zdrowia dzieci i - w dalszej perspektywie - także całego polskiego społeczeństwa.
Informacje na temat imprez i trasy Mlecznego Konwoju można znaleźć na platformie internetowejhttp://www.stawiamnamleko.pl/. W serwisie zamieszczono także informacje o diecie bogatej w produkty mleczne, przepisy na mleczne specjały oraz mleczne zagadki dla dzieci.
Opracowanie:BS