Starostwo Powiatowe w Nowym Sączu
ul Jagiellońska 33, 33-300 Nowy Sącz
Paweł Szeliga
parter, pokój 124
tel. +48 18 41 41 624, lub centrala: +48 18 41 41 600 (wew. 624)
e-mail: RzecznikKonsumentow@nowosadecki.pl
Godziny przyjmowania stron:
poniedziałek: 8.00 - 16.00
wtorek: 8.00 - 15.30
czwartek: 8.00 - 12.00
Do podstawowych zadań należy w szczególności:
- Zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczących się postępowań w sprawach o ochronę interesów konsumentów, w tym o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone,
- występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów,
- bieżące przekazywanie delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków wynikających z realizacji zadań,
- sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumenta wymagających podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej,
- występowanie z żądaniem wszczęcia postępowania antymonopolowego w związku z podejrzeniem naruszenia przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów,
- prowadzenie edukacji konsumenckiej,
- przedkładanie Radzie do zatwierdzenia sprawozdania rocznego ze swojej działalności.
Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Ważne informacje: