Dobre, bo sądeckie - właśnie tak ma się kojarzyć mieszkańcom wszystkich regionów Polski logo używane przez Powiat Nowosądecki do promocji turystyki...
Dobre, bo sądeckie - właśnie tak ma się kojarzyć mieszkańcom wszystkich regionów Polski logo używane przez Powiat Nowosądecki do promocji turystyki.
Logo w kształcie jabłka będzie się też niebawem pojawiać w informacjach dotyczących inwestycji, grantów oraz materiałach informacyjno-szkoleniowych. Ale nie tylko. Jeśli któraś z gmin powiatu lub też miasto Nowy Sącz będą chciały wykorzystać znaczek w swoich publikacjach, zostanie on bez problemu udostępniony. Taką decyzję podjął wczoraj Zespół do spraw Marki Sądeckiej działający od zeszłego roku, powołany przez starostę nowosądeckiego Jana Golonkę i prezydenta Nowego Sącza Ryszarda Nowaka.
- Jedynym warunkiem udostępnienia loga będzie to, czy publikacja jest na wysokim poziomie merytorycznym i wydawniczym - mówi Józef Broński, członek Zarządu Powiatu odpowiedzialny za realizację zadań z zakresu promocji i turystyki.
Zespół powstał z inicjatywy Józefa Wojnarowskiego, długoletniego dyrektora Hotelu Orbis Beskid w Nowym Sączu oraz Powiatu Nowosądeckiego. Tworzą go osoby związane z turystyką i promocją naszego regionu, a przewodzi im Adam Sobczyk, szef PTTK. W szeregach zespołu są więc przedstawiciele Sądeckiej Organizacji Turystycznej, Krynickiej Organizacji Turystycznej oraz Nowosądeckiej Izby Turystycznej, ale też pracownicy trzech sądeckich uczelni, miasta Nowego Sącza i gospodarstw agroturystycznych. Do tej pory, działania komitetu skupiały się na stworzeniu marki turystycznej i regulaminu przyznawania certyfikacji obiektom turystycznym.
- Zgłosiło się siedem podmiotów chcących legitymować się znakiem marki sądeckiej - tłumaczy Józef Broński. - Do marca przyszłego roku będzie trwał dla nich okres próbny. W tym czasie obiekty będą wielokrotnie sprawdzane przez członków zespołu. W ich ocenie wezmą też udział goście korzystający z hoteli czy restauracji, którzy wypowiedzą się w specjalnych ankietach.
Skąd pomysł na stworzenie marki sądeckiej? Powiat Nowosądecki wraz z Powiatem Gorlickim bierze udział w projekcie prowadzonym przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego, mającym na celu pobudzenie gospodarcze regionu. W ramach projektu są m.in. podejmowane działania związane z edukacją, inwestycjami, turystyką i promocją regionu. Dużą wagę przykłada się właśnie do promocji. I właśnie podczas tworzenia promocji naszego regionu, postanowiono stworzyć markę sądecką.
- Logiem jest jabłko, kojarzące się z naszym regionem i jego bogactwem naturalnym i słowo „sądeckie" - dodaje Józef Broński. - Do tej podstawowej wersji można oczywiście dodawać hasła reklamowe i promocyjne.
(olsz)