Starosta nowosądecki Marek Pławiak i wiceprezydent Nowego Sącza Wojciech Piech wręczyli dzisiaj certyfikaty Sądeckiej Marki Turystycznej szefom trzech hoteli, które jakością świadczonych usług oraz ich powiązaniem z dziedzictwem przyrodniczo-kulturowym regionu, zasługują na najwyższe uznanie.
W tym roku są to:
Centrum Zdrowia, Urody i Rekreacji GEOVITA Krynica-Zdrój
Hotel PIWNICZNA SPA&Conference**** Piwniczna-Zdrój
SKI Hotel*** Sucha Dolina - Piwniczna-Zdrój
- Sądecka Marka Turystyczna, którą od dzisiaj możecie się państwo posługiwać, jest nadawana za najwyższą jakość usług turystyczno-hotelarskich – mówił starosta nowosądecki Marek Pławiak. – Kapituła złożona z ekspertów, przez rok obserwowała wasze obiekty i jakość świadczonych w nich usług, pytała o opinie klientów. Podstawowym celem tego konkursu jest wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych i hotelarskich. Cieszy mnie, że przeszli państwo przez okres kandydacki. Wasze hotele są teraz w grupie obiektów, które z powodzeniem można polecać turystom. Cieszy mnie również, że na terenie Sądecczyzny, którą odwiedza coraz więcej polskich i zagranicznych gości, są obiekty świadczące usługi na najwyższym poziomie.
Sądecka Marka Turystyczna jest nie tylko honorowym wyróżnieniem, ale również znakiem najwyższej regionalnej jakości produktu i oferty turystycznej. Dla turystów ma być synonimem dobrego standardu usług. Ma służyć promocji firm turystycznych, poprawie jakości oferty wypoczynkowej oraz promocji Ziemi Sądeckiej i budowie jej dobrego wizerunku w Polsce.
Podczas spotkania, został też wręczony Certyfikat „Jakość Produktu Turystycznego” przedstawicielom Centrum Zdrowia i Rekreacji GEOVITA Muszyna-Złockie. Przez rok ośrodek ten będzie kandydatem i jeśli Kapituła potwierdzi, że spełnia wszystkie standardy – będzie mógł posługiwać się tytułem Sądeckiej Marki Turystycznej.
Starosta uhonorował także ks. dr. Marcina Kokoszkę – szefa Diecezjalnego Centrum Pielgrzymowania im. Jana Pawła II w Starym Sączu.
- Dziękuję za stałe podnoszenie oferty, budowanie turystycznego wizerunku Sądecczyzny oraz wkład w rozwój turystyki religijnej na Ziemi Sądeckiej – powiedział starosta Marek Pławiak.
Spotkanie prowadził dr Józef Wojnarowski - współinicjator powstania Sądeckiej Marki Turystycznej, a wzięli w nim udział m.in.: starosta nowosądecki Marek Pławiak, wiceprezydent Nowego Sącza Wojciech Piech, rektor PWSZ w Nowym Sączu dr hab. inż. Mariusz Cygnar, prof. nadzw., szefowie wyróżnionych hoteli, szefowie wydziałów zajmujących się turystyką i promocją Sądecczyzny, a także przedstawiciele stowarzyszeń i organizacji promujących Ziemię Sądecką.
Warto wiedzieć:
Sądecka Marka Turystyczna jest wyróżnieniem przyznawanym podmiotom turystycznym, które jakością świadczonych usług oraz ich powiązaniem z dziedzictwem przyrodniczo-kulturowym regionu, zasługują na najwyższe uznanie. Organizatorami konkursu są: starosta nowosądecki, prezydent miasta Nowego Sącza, Rada Konsultacyjna ds. Turystyki przy prezydencie miasta Nowego Sącza i staroście nowosądeckim, Nowosądecka Izba Turystyczna, Sądecka Organizacja Turystyczna oraz Sądecka Izba Gospodarcza.
Procedura przyznawania Sądeckiej Marki Turystycznej trwa ponad rok. Rozpoczyna ją zgłoszenia się zainteresowanego obiektu, spotkanie prezentacyjne z przedstawicielami Kapituły oraz Zespołu do spraw Certyfikacji i Jakości Produktu Turystycznego. Na podstawie zebranych danych, następuje wstępna weryfikacja proponowanych produktów. Od tego momentu rozpoczyna się roczny okres oceny. W czasie dwunastu miesięcy oceniana jest jakość obsługi klientów i produktów, ale również ich związanie z Sądecczyzną – jej specyfiką kulturowo-historyczną i przyrodniczą. Związek produktów z regionem jest warunkiem koniecznym.
Roczny etap oceniania przewiduje sprawdzanie oferty na wiele różnych sposobów: wizytacje, rozmowy z klientami, badania ankietowe, bezpośrednie korzystanie z usług itd. Po tym czasie Zespół do spraw Certyfikacji przygotowuje wstępną ocenę podmiotu i oferowanych produktów. Ta ocena przekazywana jest Kapitule Marki, która ostatecznie decyduje o przyznaniu certyfikatu, odrzuceniu kandydata lub przedłużeniu okresu sprawdzającego.
Wręczenie certyfikatów Marki odbywa się w uroczysty sposób, a firmy nimi wyróżnione są szczególnie honorowane w materiałach promocyjnych, na wszelkich imprezach i wydarzeniach organizowanych przez samorządy oraz targach turystycznych, w których uczestniczy Powiat Nowosądecki i miasto Nowy Sącz.
Certyfikaty początkowo były przyznawane na 5 lat obecnie na 3 lata. Po tym czasie wyróżnieni muszą kolejny raz przejść procedurę weryfikacyjną.
(olsz)
Fot. Maria Olszowska